שְׁאֵלָה:
באיזה לחץ עלי להפעיל את צמיגי אופני ההרים שלי?
Dan McClain
2010-08-31 22:46:00 UTC
view on stackexchange narkive permalink

האם עלי להפעיל את אופני ההרים שלי ב- PSI / בר המוצע על הצמיג / השפה? או שאני צריך להריץ אותו קצת יותר נמוך? או שמא מדובר בתנאים יותר? האם עלי לרוץ נמוך יותר אם אני רץ על שטח רך יותר?

השאלה הקשורה לצמיגי אופני כביש היא: http://bicycles.stackexchange.com/questions/2744/what-pressure-should-i-run-my-road-bike-tyres-at
אני לא ממש אוהב צינורות הם חוסכים זמן עם פנצ'רים, אבל כאשר אתה עושה ירידה קיצונית הם מאבדים לחץ בקלות רבה מדי
שמונה תשובות:
#1
+31
Adam Franco
2010-09-01 01:06:25 UTC
view on stackexchange narkive permalink

לחץ על צמיגים הוא בדרך כלל החלפה בין שלושה דברים:

  1. התנגדות גלגול (יותר לחץ == מתגלגל קל יותר)
  2. קמצוץ שטוח קמצוץ (יותר לחץ == פחות סיכוי לצינור להיקרע כאשר סלע מועך את הצמיג לעבר החישוק)
  3. אחיזה (עם פחות לחץ, הצמיג יכול להתאים טוב יותר לסלעים, שורשים ושטח אחר ונותן משטח מגע גדול יותר)

אם אתה רוכב על שטח שבו האחיזה אינה יותר מדי בעיה (עפר שטוח או זוית נמוכה וסלעים יבשים למשל), אז לחץ גבוה יותר ימשיך אותך ללכת במהירות ללא קמצוץ. .

אם אתה רוכב במורדות תלולים ו / או במצוקי סלעים פתוחים חלקלקים, האחיזה תהיה חשובה יותר מהתנגדות גלגול, לכן השתמש בלחץ קטן ככל שלא יתכווץ במהירות.

יש גם פשרה 4: משקל. אתה יכול לקנות צמיגי ירידה דו צדדיים המאפשרים לך להפעיל לחצים נמוכים מאוד (כמו 25psi) ללא כל סכנה של צביטה קמצונית, אך אלה יכולים לשקול כמעט כפול ממה שעושים צמיגי שטח רגילים.

כאמור בתשובות אחרות, הצמיגים שלך לא צריכים להיות באותו לחץ. בדרך כלל האחיזה חשובה יותר על הצמיג הקדמי מכיוון שרוב המשקל שלך הוא עליו תוך ירידה בקטעים קשים במורד ההר. באופן דומה, כאשר רוכבים על שטוח או מטפסים, רוב המשקל שלך הוא מעל הצמיג האחורי, כך שהתנגדות הגלגול והתנגדות הצביטה חשובים יותר לגב.

אני באופן אישי רוכב עם צמיג ירידה כפול צדדי במורד הלחץ הנמוך (30psi בצמיג 35-65psi) ובראש לחץ גבוה יותר (50psi בצמיג 45-65psi) צולב צמיג כפרי מאחור. אני מקריב משקל מסוים, אבל אחרת מקבל את המיטב משני העולמות: אחיזה נהדרת יורדת וגלגול קל על הדירות ומטפס.

השתמש בשיקול דעתך הטוב ביותר לרדת מתחת ללחץ המדורג של הצמיג, מכיוון שדירות צביטה הופכות לסיכויות גבוהות יותר. אם אתה יורד מתחת ללחץ המדורג, הקפד לבדוק את זה על פגיעות קשות (כמו פינת סלע) על שטח קל לפני שאתה זורק את עצמך במהירות גבוהה במורד הר שבו פיצוץ יהיה קטסטרופלי.

יש פשרה חמישית: נוחות. שמירה על לחץ האוויר בצמיגים גורמת לנסיעה נוחה יותר, כאשר החסרונות הצביעו על לחץ נמוך יותר, בעיקר התנגדות גלגול והתנגדות שטוחה.
#2
+10
curtismchale
2010-08-31 23:02:58 UTC
view on stackexchange narkive permalink

בדרך כלל הפעל את מה שהצמיג אומר. אם אתה יודע שהשטח הוא סלע חלקלק או ממש רופף ויזדקק למגע רב יותר בין הצמיג למשטח, אז יהפוך אותם למעט רכים יותר. זה יגדיל את הסיכוי לדחוס דירות אם כי אז היזהר.

כמעט תמיד אני מפעיל את הצמיג הקדמי שלי קצת יותר רך מהגב שלי מכיוון שרוב המשקל שלי הוא על הצמיג האחורי. פשוט משהו שמצאתי שאני מעדיף.

#3
+6
Geoff
2010-08-31 23:12:00 UTC
view on stackexchange narkive permalink

זה באמת תלוי בכך שהשבילים הם כמו המשקל שלך. אם אתה רוכב על שבילים ממש זורמים עם מעט מכשולים, קפיצות או טיפות, אתה בטח יכול לרכוב קצת מתחת ל -25 psi אם אתה קל. זה ייתן לך הרבה יותר משיכה ושליטה. אם אתה רוכב על שבילים עם קפיצות וירידות, תרצה לאוורר אותו יותר.

עם שבילים סלעיים יותר, תרצה לרכוב בפסי גבוה יותר כדי להימנע מדירות צביטה. אלה סוגים של שבילים שבהם אני בדרך כלל נוסע ואני בדרך כלל הולך עם 30 - 35 psi מלפנים ו- 35 - 40 psi מאחור.

#4
+6
Richard Tasker
2010-09-01 11:58:44 UTC
view on stackexchange narkive permalink

הייתי אומר שאתה צריך להפעיל את הלחץ הנמוך ביותר שאתה יכול בלי שהצמיג יתגלגל מהשוליים בפינות או יעבור על סלעים.

ההנחה שצמיגים קשים יותר בעלי עמידות גלגול אינה נכונה בהכרח, הנה מחקר שמראה את ההיפך. [קישור מעודכן, אם הוא נשבר שוב, חפש בגוגל את "Rolling Resistance Eng Illustrated". המסמך נכתב במקור על ידי צמיגי שוואלבה]

קישור נהדר. תודה לאל על השיטה המדעית!
#5
+4
Dana the Sane
2010-09-01 01:21:34 UTC
view on stackexchange narkive permalink

אני מסכים עם התשובות האחרות, אבל האסטרטגיה שלי היא להפעיל את הלחץ הנמוך ביותר שאני יכול תוך הימנעות עקבית מדירות. יש יותר מדי משתנים כדי לבוא עם תשובה כללית (משקל גוף, סוג שביל, יצרן צמיגים), אבל אני מוצא שמשהו באמצע שנות ה -30 בטוח עבורי (200 ק"ג, מסלולי מירוץ xc). אם אתה רוצה לנגן את זה בבטחה, מצא לחץ בטוח והוסף 2-3 psi.

כמו כן, בדוק תמיד את לחץ הצמיגים שלך, קח כמה דקות לפני שרוב הנסיעות ממשיכות לך לרכוב יותר זמן.

#6
+4
davefiddes
2010-09-11 02:14:37 UTC
view on stackexchange narkive permalink

טיפ שחבר שלי הראה לי בסוף השבוע היה לקחת לקחת גלגל ולמצוא סלע מחודד. השען את כל משקלך בעדינות על ההגה. אם הגלגל לא פוגע בסלע המחודד, סביר להניח שלא תסבול מצביטה קמצונית. אם הסלע נוגע בקלות בחישוק אז הלחץ נמוך מדי.

זה אמור להסביר מספר משתנים קריטיים כגון נפח הצמיג ומשקל הרוכב וההנמקה שאתה היכה בסלע במהירות או על גלגל אחד בלבד (בדרך כלל כל גלגל לוקח רק 1/2 ממשקלך).

מעניין מאוד, +1. עם זאת, אני מניח שהעומס הדינמי של DH יכול להיות גדול משמעותית מהעמסה סטטית של הצמיג, למשל בגורם 10.
#7
+2
Duncan McGregor
2010-11-27 06:46:01 UTC
view on stackexchange narkive permalink

כמה תשובות טובות מאוד, אבל אני חושב שכדאי גם לומר שהדופן נותנת לחץ מקסימלי לא מומלץ על כל צמיגי האופניים שראיתי.

הפעם היחידה שאי פעם הפעלתי את אופני ההרים שלי הצמיגים במקסימום הם אם אני נוסע על הכביש וממהר.

#8
  0
paparazzo
2014-06-12 00:31:50 UTC
view on stackexchange narkive permalink

אף אחת מהתשובות לא מזכירה צמיגים ללא צינורות.

צמיגים ללא צינור אין צינור ולכן אין צינור לצביטה.

המטרה העיקרית של Tubeless היא לחץ נמוך יותר.

זקוק הן לחישוקי צינור (גלגלים) והן לצמיגי צינור.

יכול לקבל ערכות המרה לחישוקים רגילים.

Tubeless מגיע בצינור מלא ובצינור מוכן.

עם צינורות מוכנים אתה צריך להשתמש בחומר איטום נוזלי.
צינור מוכן הוא נפוץ יותר.



שאלה ותשובה זו תורגמה אוטומטית מהשפה האנגלית.התוכן המקורי זמין ב- stackexchange, ואנו מודים לו על רישיון cc by-sa 2.0 עליו הוא מופץ.
Loading...